Feljton
email Pošalji prijatelju
print Verzija za štampu Plain text Samo tekst Komentari Komentara (2)

Strogo čuvana tajna: Ratne sednice Vrhovnog saveta odbrane (38)

Kako do para: Vojska da gaji pastrmke!

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
Мiloševićeva genijalna ideja: Vojska da gaji pastrmke i da hrani Srbiju, a uzgred da zarađuje
Мiloševićeva genijalna ideja: Vojska da gaji pastrmke i da hrani Srbiju, a uzgred da zarađuje
Photo: Stock

Godinama su, očigledno s razlogom, vlasti Srbije odbijale da Haškom Tribunalu dostave transkripte sa sednica Vrhovnog saveta odbrane na kojima se, otvoreno, govorilo o vođenju rata na teritorijama Hrvatske i Bosne; konačno, tokom suđenja Momčilu Perišiću, ovi transkripti otvoreni su pred sudom u Hagu. Zahvaljujući agenciji „Sense“ u prilici smo da čitaocima e-novina predstavimo sve transkripte koji osim dokumentarne vrednosti imaju još veći značaj – jer otkrivaju sve manipulacije i političke ambicije Miloševićevog režima iz jednog od najstrašnijih poglavlja novije istorije

Pastrmke, najveća srpska briga: Slobodan Milošević i Radovan Karadžić, ribolovci
Photo: EPA
STENOGRAFSKE BELEŠKE SA 35. SEDNICE VRHOVNOG SAVETA ODBRANE ODRŽANE 13. 04. 1995. GODINE (NASTAVAK)

ZORAN LILIĆ: Prelazimo na drugu tačku dnevnog reda: Analiza utroška sredstava budžeta u prvom tromesečju 1995. godine. Ovo je dato više zbog informisanja. Predložio bih da nas ministar Bulatović malo detaljnije upozna sa problemom finansiranja. Već je formirana Komisija Savezne vlade koja treba da odgovori na neka od ovih pitanja, da utvrdi strukturu troškova itd.

PAVLE BULATOVIĆ: Činjenica je da je Vojska suočena sa problemima priliva. Sa prva tri mjeseca, po planu, nije isfinansirano 10 miliona. Mislim da tih 10 miliona ne bi znatnije popravilo stanje. Ono što je razlog za razmišljanje je - kako ćemo dočekati kraj godine? Dinamika trošenja u prvom tromesečju po pojedinim budžetskim pozicijama relativno je visoka. Po nekim procjenama, već u 8. i 9. mjesecu možemo doći u poziciju da su pojedine budžetske stavke potpuno iscrpljene i da se onda postavlja pitanje opstanka i funkcionisanja Vojske Jugoslavije.

MOMČILO PERIŠIĆ: Evo, vidite na projektoru "nabavka naoružanja i vojne opreme", ovo je više, jer su stvorene obaveze prošle godine; prešli smo sa dugom od 70 miliona i sada to moramo da platimo. Vidite da smo sa dohocima mogli ići više, ali nismo išli. Momentalno stanje je da nemamo 48 odsto sredstava za plate za ovaj mesec! Izlaz vidimo da se donese takva odluka Vlade da možemo da preživimo.

RADOJE KONTIĆ: Ja ovo, uopšte, ne vidim tragičnim. To što je u nekim stavkama prebačeno 100 ili 300 odsto ne treba shvatiti tragično, jer nije prebačena ukupna kvota budžeta.

MOMČILO PERIŠIĆ: Evo, pogledajte Realizaciju godišnjeg plana od 1. 1do 31. 1. 1995. godine: odobreno je toliko, planirano toliko (pokazuje cifre na slajdu), što iznosi 27,20 odsto plana. Za tekuće rashode je 25,10 odsto, za transformaciju Vojske planirano je 62,80, ali znači da dalje nemamo kada ovo potrošimo! Rashodi Saveznog ministarstva 20,50 odsto. To je ukupan plan što je utrošeno (...)  Zamolio bih da donesete odluku, na osnovu člana 10. - da date ovih 10 miliona, što je prihod, a i što se van toga ostvari i da sa time poboljšamo stanje rezervi i ostalih stavki.

Ribnjaci važniji od rata: Prizor iz Bosne, 1995. godine
Photo: Corbis
RADOJE KONTIĆ: Ma, ljudi, to ne može; to sam sto puta objašnjavao - time se ništa ne rešava! Predsjedniče, stalno se vraćamo na istu stvar, što je "presipanje iz šupljeg u prazno".

ZORAN LILIĆ: Ali, ako mogu da zarade više, što da ne zarade?

RADOJE KONTIĆ: Neka zarade, nema nikakvih problema.

ZORAN LILIĆ: Što VMA, na primer, ne bi radio prekovremeno, da prima civile; ili ima 500 ranjenika koji leže, a nema nikakve refundacije troškova.

RADOJE KONTIĆ: Dali smo im svu refundaciju prošle godine. Najmanji trošak su lična primanja. Mnogo je veći trošak za ljekove i drugog.

ZORAN LILIĆ: VMA ima ogromne troškove - ne znam kako general Bijelić i ti ljudi tamo uopšte rešavaju?

MOMČILO PERIŠIĆ: Gospodine predsedniče (obraća se Kontiću), da li mogu da vas ubedim u jednu najprostiju stvar? Vi ste nama dali milijardu i 600 miliona dinara; društvo ne može više da izdvoji i mi to razumemo. Ako mi znamo: "radili, ne radili, dobićemo milijardu i 600 miliona“, nema motivacije. Ali, ako vi nama date 50 odsto od toga što preko ostvarimo, onda 50 odsto ide u budžet, a ovo ide nama da popravimo standard ili za bilo šta drugo. To je velika motivacija.

RADOJE KONTIĆ: Ali, Momo, budžetom je utvrđeno milijardu i 600 miliona. Mi možemo ostvariti dve milijarde i 600 miliona - ne možemo potrošiti više od milijardu i 600 miliona! U okviru milijardu i 600 miliona možemo sve!

Užas bez kraja: Sarajevo 1995. godine
Photo: Corbis
PAVLE BULATOVIĆ: Možemo preko kompenzacija ići.

ZORAN LILIĆ: Rajo, na primer, seljaci hoće da im Vojska gradi put, daju im to kroz naftu i druge stvari. Zašto to da Vojsci ne omogućimo? On na taj način obučava vojnike, mašine rade, ne rđaju i ima i tu koristi?

MOMČILO PERIŠIĆ: Pročitao bih šta kaže član 10: "Prihodi koje ostvare organi i organizacije SRJ vršenjem usluga, davanjem pod zakup pokretnih stvari i nepokretnosti prodajom sopstvenih proizvoda, posebno se evidentiraju na strani prihoda u saveznom budžetu, a mogu se na osnovu odluke Savezne vlade koristiti za pokriće troškova proizvodnje, vršenja usluga po osnovu kojih su ostvareni, kao i financiranje drugih potreba". Vi donesite takvu odluku i omogućili ste nam da sebe sami izdržavamo u mnogo čemu! Ako to nećete, nateraćete me da budem prosjak ili da zaobilazim zakon!

RADOJE KONTIĆ: Budžetski način finansiranja je drugačiji, on ima svoju logiku. To pitanje sutra isto mogu da postave inspektori, kontrolori letenja, carinici: "daj mi ovo, daj mi ono - to je budžet, a ono što zaradim daj mi za mene". To ne može tako. Ovde je slučaj: sve u budžet, sve iz budžeta.

ZORAN LILIĆ: Molim vas, dajte da ne donosimo odluku "preko kolena". Neka ova Grupa koju predlaže Pavle vidi kakve su mogućnosti da se prihvati ovo što je general Perišić rekao.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Potrošeno je 13 odsto sredstava više nego što im pripada. To nije veliko prekoračenje!

RADOJE KONTIĆ: Nije 13 odsto, nego čak tri odsto - mi smo im zа prvi kvartal dali manje 10 odsto. Prema tome, oni su probili samo tri do četiri odsto.

Sarajevska svakodnevica: Strah od srpskog metka
Photo: Corbis
SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Tu ste ispali kulturni, a tamo ste nešto zabušili!

MOMČILO PERIŠIĆ: Kulturni, ali ispali smo i - glupi!

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Možda smo svi mi glupi!

MOMČILO PERIŠIĆ: Ne mogu ništa da uradim da od toga Vojska ima koristi.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Na primer?         

MOMČILO PERIŠIĆ: Na primer, možemo da stvorimo veće prihode od 10 miliona i 200 hiljada, što ide u budžet. Mi od toga nemamo nikakve koristi.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Rajo, daj da mu to odobrimo, što to svaki put sprečavaš!?

RADOJE KONTIĆ: Ali, ne može!

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Kako ne može? - može! Zašto se ponašaš kao birokrata!?

RADOJE KONTIĆ: Nijesam birokrata, takav je zakon!

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Koji zakon, ostavi mu njegovu zaradu! Juče sam primio celo rukovodstvo sa Kosova. Hteo sam tebi da sugeriram. Na Kosovu sada oživljava proizvodnja, ima dosta neobrađenih površina zemljišta, ima ribnjak u Kosovu Polju i drugih stvari. Daj da pozadina tog Korpusa to uzme, da to obradi, da sredi i da sa malo para da ima hrane i za vojsku, starešine i ostale. Direktor željezare ima 12.000 radnika i nikada nisi čuo da štrajkuju. On unutar kruga Željezare ima rezervisani deo prema Dunavu od 35 hektara, što je poorao, zasejao svašta, da ima hrane za radnički restoran i druge stvari. Ima toliko napuštene zemlje, jer je oduzeto, i još nije nikome dato. Ja bih naredio Bojoviću da oni uzmu to i da to rade. To će biti izvanredno. Bojović ima džabe radnu snagu. Šta smeta da vojnici rade na ribnjaku. Mogu da imaju 100 vagona pastrmke ove godine - mogu da hrane pola Vojske Jugoslavije! Mislim da možemo da prihvatimo ovo što je Momo predložio, ali da mu damo i ovo što su mu direktni prihodi, jer će ljude da stimuliše; male su to pare prema budžetu. Jova Zebić je dobar knjigovođa; on će da isknjiži da je to dobro.

Svakodnevica pod granatama: Sarajevo 1995. godine
Photo: Corbis
RADOJE KONTIĆ: Nije problem da se to razmotri. Ovo što predsednik Milošević govori je drugo pitanje: oni tamo proizvode za sebe, njima ostaje itd. Ali, princip je: sve ide u budžet, sve ide iz budžeta. Ali, ako na to idemo, to u budžetu ne smijemo evidentirati, mora se naći neki drugi metod.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Momo, koje su tebi tačke na kojima bi taj prihod ostvarivao?

MOMČILO PERIŠIĆ: To je VMA, Vojno-tehnički institut. Recimo, imam inženjerijsku jedinicu za kopanje bunara. Mogu da uključim jedinicu da kopa bunar seljaku i da to naplatimo, a mogu da kopam negde u livadi i da ga posle - zatrpam, jer vojnik mora da vežba!

ZORAN LILIĆ: Mi u Zakonu imamo član 10. koji omogućava da se to radi!

RADOJE KONTIĆ: To može da radi, ali ne može kvantum da probije! Šta on može na VMA? On može tu da zaradi samo lični dohodak. Međutim, lek, postelju, amortizaciju ne može da zaradi!

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Odobriš im da oni drže posebni račun, da evidentiraju na strani prihoda u saveznom budžetu i istovremeno im odobravaš da to što na strani prihoda na posebnoj stavci za savezni budžet izevidentiraju mogu da upotrebe za finansiranje svojih potreba.

Venčanje usred rata: Slika iz Sarajeva 1995.
Photo: Corbis
RADOJE KONTIĆ: Ali, u okviru ukupnog kvantuma od milijardu i 600 miliona dinara! Ja mu sve to mogu dati, ništa mu ne branim. To će sve biti dok ne ispuni kvantum, kada ispuni kvantum - ne može dalje to da radi!

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Zašto ne može?

RADOJE KONTIĆ: Zato što je Skupština usvojila da je budžet zа ovu godinu milijardu i 600 miliona.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ:  Rajo, nije tako - ovde piše da to može! Na kraju krajeva, pusti glupi zakon, čoveče! Daj mu tol

MOMČILO PERIŠIĆ: Mi smo jedina institucija kojoj je zabranjeno da zarađuje!

RADOJE KONTIĆ: Nije tačno!

ZORAN LILIĆ: Neka pokrije trošak budžeta, ali iznad toga ostavi njemu!

RADOJE KONTIĆ: To je 20 odsto. Nema problema!

ZORAN LILIĆ: U Novom Sadu proizvode neku hemikaliju koja se ubacuje u akumulatore i produžava život akumulatora tri godine. Hteo je da pokloni Vojsci da ulivaju 500 hiljada akumulatora, da uštede 100 hiljada akumulatora, a na Vojno-tehničkom institutu kažu: "Neću, šta me briga, ja od toga nemam ništa!"

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Zašto to niste uradili?

MOMČILO PERIŠIĆ: Ja mogu da mu naredim to gospodine predsedniče, ali on će da me tuži. Ja hoću da Vojska radi u skladu sa zakonom na osnovu vaše odluke; ili da ne radi ništa, a ona sada ne radi ništa!

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Rajo, ovde piše da to može na osnovu odluke Savezne vlade: "Da Vojska može ostvariti prihode vršenjem određenih usluga koje nisu nespojive sa funkcijama i ne umanjuju borbenu gotovost, niti mogu dovoditi u pitanje integritet Vojske Jugoslavije, ugled itd. i da može tim parama slobodno da raspolaže ili za pokriće troškova vršenja tih usluga i drugih troškova vezanih za Vojsku". Rajo, to može i to treba da im daš!

RADOJE KONTIĆ: Nema ništa sporno.

Srpski udar po Sarajevu: Miloševićeva pastrmka u akciji
Photo: Corbis
SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Znam, da to nije sporno, ali ti posle staviš zapetu, pa kažeš: "ali, sve u okviru kvantuma!" (Smeh). To nije tačno! To nije savezni budžet, o tome se radi; iznesi stvar iz toga!

RADOJE KONTIĆ: Slažem se da tražimo rešenja, ali ovako kako je ovde, to je savezni budžet!

ZORAN LILIĆ: Dobro, Rajo, ali nađi rešenje koje odgovara.

RADOJE KONTIĆ: Slažem se da Komisija traži rešenje. Ali, velika je iluzija to što mislite da Vojska može da zaradi velike pare!

ZORAN LILIĆ: Da joj pružimo šansu.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Ne mora da zaradi mnogo, neka zaradi i 100 miliona!

RADOJE KONTIĆ: Ma, kakvi 100 miliona - ne može da zaradi ni 10 miliona! Ali, naći ćemo mi rešenje za to, to nije problem. Zbog toga smo i formirali Komisiju. Komisija će imati taj zadatak i da to reši. Samo, ne treba praviti iluziju da će to biti neke velike pare.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Molim te, Momo, pogledaj ovo sa načelnicima okruga i komandantima tvojih garnizona, tamo gde ima slobodne zemlje - zašto Vojska to ne radi?

Konsultacije na otvorenom: Ratko Mladić i osobvlje
Photo: Corbis
MOMČILO PERIŠIĆ: Primera radi, Opština Požarevac ima 18 kojekakvih parcela koje se uopšte ne koriste. Ljudi kažu: "dajte nam tu i tu parcelu, dobijaš pet stanova"; kaže: " nemam zakonsko pravo, i ne možeš ništa da uradiš", a starešine mi stanuju u kasarnama! Moji komandanti, kojima smo dali 5.000 ljudi, najveće bogatstvo, dali im najmanje pet milijardi materijalne vrednosti, nemaju pravo, gospodine predsedniče, ovu stolicu da rashoduju, po sadašnjem Zakonu o finansiranju i materijalnom poslovanju Vojske Jugoslavije! To je ubistveno! Sada me to u ovoj situaciji tera, da bih održao Vojsku, ili da zaobiđem zakon ili da pasivno gledam da mi Vojska skapava!?        

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Vojska ti ne skapava, nemoj da si tragičar toliki!

MOMČILO PERIŠIĆ: Kako ne skapava? Kada bi obišli i videli gde mi stanuju starešine, vi biste se pitali da li je moguće u ovom veku da ljudi ratnici tu stanuju!?

RADOJE KONTIĆ: Ne treba ovo tragično shvatati. Naći ćemo rešenje ali videćete koliko su to sitne pare.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: To je u odnosu na ovo što država mora da obezbedi zanemarijivo, ali će im to povećati motivisanost i volju. Drugo, ako bi oni uzeli ovu zemlju koja je neobrađena, tamo gde su garnizoni, da se povezu sa načelnicima okruga, i da im daju te parcele na raspolaganje, to bi bilo fantastično!

RADOJE KONTIĆ: I onda da to uzimaju za sebe, to nema potrebe da ulazi u budžet.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: To ne treba ni da ulazi u budžet.

PAVLE BULATOVIĆ: Ukinute su vojne ekonomije.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Formiraš privredno-vojnu ekonomiju. Na Kosovu, na primer, imaš fantastične mogućnosti, imaš i u unutrašnjosti za to.

ZORAN LILIĆ: Mogu i ja da pozovem načelnike okruga i da to rešimo.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ : To bi bilo jako dobro.

MOMČILO PERIŠIĆ: Ja na terenu nemam problema sa njima da se dogovorim, ali vam još jednom kažem da za to nemam mogućnosti.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Evo, "odvezane su ti ruke", to možeš da radiš!

MOMIR BULATOVIĆ: Ali, ukinute su vojne ekonomije.

Beograd radi, Priština se gradi: Kadar iz glavnog grada Kosova
Photo: EPA
SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Ali, to stoji neobrađeno!? To treba uraditi privremeno - u krizi smo, pod sankcijama, a zemljište stoji neobrađeno! Zašto malo ne bismo popravili svoj standard? Penzioneri uzmu deo ledine na Vidikovcu, pa zasade papriku, paradajz - zašto to ne bi mogla Vojska!

RADOJE KONTIĆ: Molim te, Momo, nabrojte šta je to što hoćete da radite, i to taksativno i u okviru ove Grupe da tražimo rešenje. Tu nema nikakvih problema, taksativno to navedite i naći ćemo rešenje.

ZORAN LILIĆ: Dobro, dogovorili smo se da to uradi ova Komisija da nađe rešenja, i da se u to uključi Generalštab.

MOMČILO PERIŠIĆ: Na primer, Makedonija je veoma zainteresovana za avione koji su kod nas van upotrebe: "Kraguj", "Jastreb", "Utva" itd.  i za pešadijsko naoružanje starije proizvodnje: puška 7,9, minobacači, sredstva ABH itd. Možemo li mi to njima dati, a da nam oni zа to daju deficitarne proizvode: kerozin, akumulatori suvopunjeni itd.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Može, kako da ne!

RADOJE KONTIĆ: Može, nema nikakvih problema - to ne treba da ide ni u budžet, ni iz budžeta!

Rat protiv Sarajeva: Kratko primirje 1995.
Photo: Corbis
ZORAN LILIĆ: Dobro, i o tome smo se dogovorili. Prelazimo na treću tačku: tekuća pitanja. Pod tekućim pitanjima dao sam tri informacije. Predlažem da od te tri informacije razmotrimo samo ovu prvu: informacija Saveznog ministarstva za odbranu povodom odbijanja Ministarstva odbrane Republike Srpske da ustupi jednu liniju za izradu raketnih motora. Oni imaju tri linije, a ne treba im tri. Inače, to košta dva miliona maraka, a nama jedna linija treba. Bilo bi dobro ako možemo na njih da utičemo da nam to ustupe.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Da li si ti, Momo, razgovarao i tražio to od Mladića?

MOMČILO PERIŠIĆ: Traženo je, ali su odbili.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: To je uobičajeno!? Nije hteo da da mašine za kapisle u Goraždu i posle su to uzeli muslimani!

RADOJE KONTIĆ: Možda možemo uraditi neki kompenzacioni posao sa njima, pa da to dobijemo?

ZORAN LILIĆ: Ovim bih i završio sednicu, ja nemam ništa više pod tekućim pitanjima. Da li ima neko nešto da kaže pod tekućim pitanjima?

MOMČILO PERIŠIĆ: Od planiranih 1.550 tona u martu, "Jugopetrol" nam je isporučio 419 tona kerozina; na zalihama ima 950 tona, ali ne daju nam, jer im dugujemo pare. Molio bih da nam se u tom smislu nešto da, ili da vidimo kako to da se reši.

ZORAN LILIĆ: Zebić je rekao da će dva miliona da uplati. Ja ću ponovo zvati Zebića.

MOMČILO PERIŠIĆ: Ima još jedno pitanje. To je Odluka za ove koji su proizvedeni u Republici Srpskoj i Republici Srpskoj Krajini. Doneta je odluka da se oni unaprede.

Živeti u strahu: Sarajevska ratna slika
Photo: Corbis
ZORAN LILIĆ: Imamo jednu žalbu.

MOMČILO PERIŠIĆ: To bi nas opterećivalo godišnje četiri miliona dinara.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Koji su to slučajevi, šta je to?

MOMČILO PERIŠIĆ: To su podoficiri i oficiri koji su u Banja Luci proizvedeni prošle godine. Oni sada traže, da ne bi Karadžić to potpisao, da ih je on proizveo.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: On će to da potpiše i tako i tako! Čija je to žalba?

SLAVOLJUB ŠUŠIĆ: To je žalba vodnika prve klase, Radeta Bakića, iz Knina, VP 9000.

ZORAN LILIĆ: Kakvu odluku da donesemo oko ovog predloga generala Perišića za četiri miliona? Mi imamo odluku - ono što je kod nas na školovanju, to mi finansiramo, a ono što oni školuju tamo, mi te troškove ne možemo da snosimo.

MOMIR BULATOVIĆ: Zašto treba da menjamo odluku?

ZORAN LILIĆ: Ima nekih novih momenata.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Mislim da to Mladiću više smeta zbog tog spora koji ima sa svojim političkim vrhom. Nije mi cela stvar jasna do kraja, ali mislim da je to u pitanju.

MOMČILO PERIŠIĆ: To je suština.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Tu je pitanje da li oni treba da imaju isti položaj kao i ovi drugi?

MOMČILO PERIŠIĆ: To je suština. Mladić bi želeo da ti ljudi budu po načinu školovanja izjednačeni sa ostalima, da bi on, odnosno mi, na njih imao uticaja više nego Karadžić. Jer, Karadžić ide na to da SDS oficire što više infiltrira u Vojsku da bi tako ostvario što veći uticaj na Vojsku; a Mladić bi hteo to da spreči. To je suština.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Da li smo mi o tome nekad odlučivali?

MOMČILO PERIŠIĆ: Da, Vi ste mu to obećali.

Uvek pribran: Momir Bulatović, pri svesti
Photo: Stock
MOMIR BULATOVIĆ: Meni to još nije dovoljno jasno. Ali, ako je predsednik Milošević obećao, onda u redu.

ZORAN LILIĆ: To se odnosi još na 27 podoficira i oficira u Republici Srpskoj Krajini.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: To je zajedno vezano sa onim kada smo onda razgovarali o tome da im damo ove prihode. Koliko njih ukupno ima?

MOMČILO PERIŠIĆ: Na neodređeno vreme za 194 kandidata; to je 910 u Republici Srpskoj, a istih takvih u Krajini ima ukupno 580, što ukupno iznosi 1.490 ljudi. Ukupni troškovi sa to je četiri miliona i 466 hiljada dinara godišnje.

MOMIR BULATOVIĆ: Ovo je bitno drugačije od našeg dosadašnjeg opredjeljenja, a to je da smo mi svjesno išli u to, uz našu ogromnu žrtvu, da bismo to kontrolisali na neki način. Ali, mislim da ne kontrolišemo ništa. Danas ćemo da donesemo odluku da platimo ovih 900 ljudi, a sutra će ispasti da je to 3.000. To su dobri momci, dobri borci. Nema garancija da se u narednom ciklusu neće pojaviti sledeća generacija.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ: Mislim da bi to trebalo da vidimo kada on dođe da pogledamo detaljno, pa onda da odlučimo.

ZORAN LILIĆ: Dobro, ovim smo praktično završili sastanak. Zaključujem sednicu Vrhovnog saveta odbrane. (Sednica zaključena u 15,40 sati).

* Nastavak feljtona u četvrtak 10. novembra

star
Oceni
3.73
Ostali članci iz rubrike Feljton
image

Feljton: Decenija nezavisnosti Crne Gore (9)

Kad je "žabljački referendum" bolji

image

Feljton: Decenija nezavisnosti Crne Gore (8)

Cunami velikih stratega

image

Feljton: Decenija nezavisnosti Crne Gore (7)

I zvanično: Lele i kuku

image

Feljton: Decenija nezavisnosti Crne Gore (6)

Kad sila Boga moli

image

Feljton: Decenija nezavisnosti Crne Gore (5)

Žuta traka za Crnogorce

image

Feljton: Decenija nezavisnosti Crne Gore (4)

Deset razloga ZA i hiljadu neistina PROTIV

Tagovi
Nema tagova za ovaj članak